Je vedecky dokázané, že deti, ktoré majú dostatok spánku, sú zdravšie, v škole preukazujú lepšiu výkonnosť a dokonca aj ich správanie je lepšie. Po spánku však vždy nasleduje prebúdzanie, ktoré nie je jednoduché ani pre rodičov, nieto ešte pre deti. A ako ho zvládnuť čo najlepšie? Dodržujte tieto rady.

wake up child fotografia
Foto od Flickr

Vpustite do izby slnečné svetlo ešte predtým, ako sa dieťa zobudí

Prirodzené svetlo totiž funguje ako stimulátor pre mozog, aby uvoľnil serotonín a ten pomáha ľahšie sa prebudiť. Preto je dobré vpustiť svetlo do izby približne takých 15 minút predtým, ako sa má dieťa prebudiť.

Pred spaním obmedzte notebooky, televízory či smartfóny

Všetky tieto digitálne zariadenia vylučujú svetlo, ktoré vplýva na prirodzený rytmus tela. Výskum navyše ukazuje, že toto svetlo spôsobuje ťažšie zaspávanie a aj vstávanie.

Zapnite hudbu

Hudba je príjemná a relaxačná zároveň. Zapnite svojim deťom ich obľúbené pesničky a verte, že sa im bude vstávať ľahšie a zlepší im to aj náladu.

Vytvorte rannú rutinu

Ranná mapa je dobrý spôsob ako udržíte deti v strehu a tak, aby boli zamerané na svoje úlohy, ktoré ich čakajú. Skúste to urobiť spôsobom, aby z toho bolo také menšie ranné dobrodružstvo, čím aj upútate pozornosť dieťaťa. Dobre je, ak takú mapu urobíte spolu.

Zobuďte ich do hry

Celý proces zobúdzania bude zaujímavejší, ak z toho urobíte hru. Výrazne to dokáže znížiť stres či hádanie sa s dieťaťom. Použite k tomu svoju fantáziu a dieťa sa bude zobúdzať oveľa radšej.

Zobuďte dieťa vôňou jeho obľúbených raňajok

Len si predstavte tú dobrú náladu, keď sa zobudíte pri krásnej vôni vášho milovaného jedla. Určite by sa nielen dieťaťu, ale aj vám ako rodičom stávalo oveľa ľahšie.

Dajte im čas prebudiť sa spolu s čerstvou ovocnou šťavou či džúsom

Alebo iným nápojom, ktorý majú radi. Ak im dáte ich najobľúbenejší nápoj hneď z rána, môže to mať podobný efekt ako v prípade obľúbeného jedla.

Úlohu „zobúdzača“ prenechajte rodinnému miláčikovi

Ak máte doma psa či iného domáceho miláčika, jednoducho to nechajte na neho. Tak, ako to dokáže urobiť toto stvorenie, nedokáže nikto. Úspech je zaručený.

Nechajte vaše deti niesť zodpovednosť za to, že zmeškajú

Aby vedeli, že keď budú meškať do školy, tak to nie je nič príjemné a môžu sa z toho veľmi ľahko a rýchlo poučiť.

Nerobte drámu

Dostať svoje dieťa z postele môže byť naozaj ťažké. Ak sa ho však rozhodnete prebudiť tým, že naň budete kričať, nebudete úspešní. Má to skôr opační efekt a stratia akúkoľvek motiváciu alebo túžbu vstať.

Uistite sa, že majú dostatok spánku

Dĺžku spánku prispôsobte podľa toho, v akom veku je vaše dieťa. Vo všeobecnosti potrebuje batoľa asi 11-14 hodín spánku, predškolák 10-13 hodín a deti vo veku 6-13 rokov by mali spať 9-10 hodín.

 

 

Zdroj: Brightside.com

Foto: Wikimedia

Avatar
Ahojte, volám sa Zuzana, keďže ešte študujem na vysokej škole, presnejšie na fakulte verejnej správy, tak mám aj dostatok voľného času. Ten venujem najmä vám - čitateľom a to tým, že sa vám snažím prinášať tie najzaujímavejšie a najaktuálnejšie informácie z celého sveta, ale aj z domova. Okrem písania mi môj voľný čas zaberá motorka, mám rada šport, šoférovanie a ako každá žena milujem nakupovanie.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.