Mlieko je skvelým zdrojom výživných látok, je zdravé pre kosti a dokáže ponúknuť ešte viac výhod, ak ho budete piť pred spánkom. Môže vám napríklad pomôcť rýchlejšie zaspať bez toho, aby ste sa zobudili uprostred noci a aj skvalitniť spánok. Ba čo viac, pomôže vám dokonca aj chudnúť. Všetky výhody pitia mlieka pred spaním sa však dočítate nižšie.

Mlieko zlepší kvalitu vášho spánku

Niekoľko štúdií na ľuďoch a zvieratách preukázalo, že konzumácia mlieka môže viesť k lepšiemu spánku. Mlieko obsahuje tryptofán a melatonín, ktoré vám môžu pomôcť ľahšie a rýchlejšie zaspať. Tryptofán hrá dôležitú úlohu pri produkcii serotonínu, čo zlepšuje náladu a pomáha vám relaxovať. Melatonín zas pomáha regulovať denný rytmus a pripravuje vás na spánok. Výskum ukázal, že užívanie doplnkov melatonínu a tryptofánu môže znížiť úzkosť a depresiu, ktoré sa môžu v čase spánku zhoršovať.

Skvelý zdroj proteínov

Ak večeriate veľmi skoro predtým, ako idete spať, tak v takom prípade môžete mať problémy so spánkom počas celej noci. Ak sa chcete vyhnúť prebúdzaniu uprostred noci, pretože váš žalúdok sa ozýva kvôli hladu, skúste piť mlieko pred spaním.

Pitie mlieka pred spaním má aj psychologický aspekt

Pitie mlieka pred spaním vám do istej miery môže pomôcť zaspať, pretože sa z toho stane akýsi nočný rituál, pri ktorom zrelaxujete a pripravíte sa na spánok. Ďalšou teóriou je, že mlieko by vám mohlo pripomínať detské časy, kedy ste ho pili pred spaním takmer stále, čo by na vás mohlo pôsobiť upokojujúco.

Môže vám pomôcť pri chudnutí

Ak si pitie mlieka pred spaním nastavíte ako rituál, ktorý vám pomôže zaspať a bude to fungovať, môže vám to tiež pomôcť so stratou nadbytočných kilogramov. Zlá kvalita spánku totiž veľmi ľahko môže spôsobiť aj to, že priberiete ďalšie kilogramy, takže skvalitnenie tejto príjemnej (ne)činnosti vám môže pomôcť vrátiť sa k svojej normálnej hmotnosti. Mlieko je tiež nabité výživnými bielkovinami, a preto je dobrou náhradou za neskorú večeru, ktorá by taktiež mohla spôsobiť pribratie.

Nárast svalovej hmoty

Mlieko obsahuje bielkoviny nazývané kazeín a srvátka. Niekoľko štúdií preukázalo, že večerná konzumácia kazeínu a srvátkových bielkovín môže zvýšiť syntézu svalových bielkovín cez noc.

 

Zdroj

Foto: Brightside

Avatar
Ahojte, volám sa Zuzana, keďže ešte študujem na vysokej škole, presnejšie na fakulte verejnej správy, tak mám aj dostatok voľného času. Ten venujem najmä vám - čitateľom a to tým, že sa vám snažím prinášať tie najzaujímavejšie a najaktuálnejšie informácie z celého sveta, ale aj z domova. Okrem písania mi môj voľný čas zaberá motorka, mám rada šport, šoférovanie a ako každá žena milujem nakupovanie.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.