Spánok je pre rodičov novorodencov skutočným luxusom. Štúdie však ukazujú, že dospelí môžu ovplyvniť bábätko a pomôcť mu pokojne spať. Malé deti sa zdajú byť nepredvídateľné, ale informovanosť nám pomôže zvládnuť možné prekvapenia! Dnes sme zostavili niekoľko metód, ktoré sa ukázali ako účinné pri zlepšovaní spánku dojčiat. Všetky deti sú iné, ale veríme, že nájdete spôsob, ktorý bude vášmu dieťatku vyhovovať, a konečne sa vám podarí dostatočne sa vyspať!

1. Zavinovanie na uvoľnenie a zníženie rizika spontánneho prebudenia.

Photo by BrightSide        

Zavinovanie je už roky osvedčené a podľa výskumov skutočne zlepšuje spánok dojčiat. Dieťa zabaľte do tenkej látky alebo špeciálneho kokónu tak, aby mu neprekážali vlastné ruky. Potom ich môžete objať alebo jemne poklepať rukami po rukách a nohách, aby ste uvoľnili reflexnú kontrakciu a uvoľnili dieťa.

Photo by BrightSide

2. Šum v pozadí pre dôverne známu atmosféru.

Photo by BrightSide

Niektoré deti zaspávajú lepšie pri zvuku vysávača ako pri matkinej uspávanke! Monotónny zvuk v pozadí pripomína deťom zvuky maternice a má na ne upokojujúci účinok. Málokto sa rozhodne vysávať celú noc, ale našťastie môžete použiť zariadenia, ktoré reprodukujú biely šum. Potlačí okolité zvuky a pomôže vášmu bábätku ľahšie zaspať a nevystrašiť sa náhlych zvukov.

Photo by BrightSide

3. Dotyky, ktoré vytvárajú pocit bezpečia a uvoľňujú dieťa.

Photo by BrightSide

Dotyk rodičov je pre vývoj dieťaťa nesmierne dôležitý. A zároveň dokáže dieťa uvoľniť a ponoriť do sna. Pohladenie po chrbte, jemné rytmické potľapkávanie po tele počas niekoľkých minút – a voilá, už sa lepia oči. Skúste tiež prstom hladiť mostík nosa dieťaťa zdola nahor. Je vysoká pravdepodobnosť, že bábätko vám veľmi rýchlo zaspí pred očami!

Photo by BrightSide

4. Hojdanie a plynulé pohyby na uľahčenie prechodu z bdelosti do spánku.

Photo by BrightSide

Vestibulárna stimulácia skutočne pomáha mozgu zaspať! A to nielen u detí, ale aj u dospelých. Pravdepodobne poznáte deti, ktoré dokonale zaspávajú v aute a odmietajú zaspať v postieľke. Využite jemné hojdanie kolísky a kočíka alebo sa s dieťaťom trochu prejdite po miestnosti, aby ste mu pomohli zaspať.

Photo by BrightSide

5. Vyskúšajte niekoľko ďalších rôznych rituálov na úpravu spánku, aby ste zistili, čo funguje.

Photo by BrightSide

Vetraná miestnosť s dostatočnou vlhkosťou, pohodlná posteľ, ktorá sa používa len na spanie a nikdy na hranie – to všetko môže dieťaťu signalizovať, že je čas zaspať. Skúste dať dieťa blízko seba, aby mohlo počúvať vaše rytmické dýchanie, a zmeňte mäkkosť postele, aby ste zistili, čo vášmu dieťaťu vyhovuje.

Photo by BrightSide

Zdroj

Barbora Piatková
Ahojte, volám sa Barbora a som študentkou informatiky na Masarykovej univerzite v Brne. Rada objavujem nové veci, športujem, trávim čas v prírode a nepohrdnem ani dobrým jedlom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.