Tradičné spravodajské médiá prežívajú v posledných rokoch ťažké časy. Podľa nedávneho prieskumu má viac Američanov negatívny (43%) než pozitívny (33%) názor na novinárov resp. spravodajské jednotky. Podobne je to však aj v iných krajinách.

Problém je najmä v tom, že médiá nám mnoho informácii neuveriteľným spôsobom skresľujú. V ideálnom prípade by mali byť objektívne a byť zodpovední za svoju prácu, no nie je to tak. V skutočnosti to totiž funguje tak, že väčšina spravodajských jednotiek je straníckych. Bez ohľadu na to či ich vlastní štát, alebo sú vedené nejakým miliardárom.

Nech je to akokoľvek, každému je dávno jasné, že majú obrovský vplyv a ovplyvňujú ľudí po celom svete. Ľudia zdieľajú množstvo príkladov toho, ako médiá klamú, aby nás prinútili vidieť presne to, čo chcú oni. Je veľmi dôležité mať zdravý a primeraný nadhľad nad všetkým. Poďme sa teraz pozrieť na niektoré z typických skresľujúcich príkladov médií.

Americkí vojaci poskytujúci vodu vojakovi z Iraku:

Photo by boredpanda

Hlavné správy:

Photo by boredpanda

Hillary pred voľbami v meste Omaha:

Photo by boredpanda

Protest v Paríži:

Photo by boredpanda

Aj takto manipulujú médiá bežných ľudí:

Photo by boredpanda

Konflikt medzi izraelskými vojakmi a palestínskym mladíkom zaznamenaný fotografom menom Ruben Salvadori. Ten túto fotografiu uverejnil v spolupráci s mladým palestínčanom:

Photo by boredpanda

Častokrát je to o postavení fotografa:

Photo by boredpanda

Theresa May počas jednej z kampaní:

Photo by boredpanda

Zdroj

Avatar
Ahojte, volám sa Zuzana, keďže ešte študujem na vysokej škole, presnejšie na fakulte verejnej správy, tak mám aj dostatok voľného času. Ten venujem najmä vám - čitateľom a to tým, že sa vám snažím prinášať tie najzaujímavejšie a najaktuálnejšie informácie z celého sveta, ale aj z domova. Okrem písania mi môj voľný čas zaberá motorka, mám rada šport, šoférovanie a ako každá žena milujem nakupovanie.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.