Bežecké topánky spoločnosti Adidas sa budú vyrábať tak, aby mohli byť znovu prerobené

302

Adidas robí veľké pokroky v ochrane životného prostredia. Výrazne pomáha so zbavovaním sa plastového odpadu. Svoj boj za čistejšie životné prostredie teraz posúva ešte o krok ďalej a to tak, že spoločnosť zaviedla 100% recyklovateľnú bežeckú obuv, ktorá je „vyrobená tak, aby mohla byť znovu prerobená“.

Po takmer desaťročí výskumu a vývoja zdokonalili v Adidase proces výroby topánok, pričom na ich výrobu sa používa len jeden typ materiálu a žiadne lepidlo. Každá zložka je vyrobená z materiálov, ktoré sú na 100% recyklovateľné a dajú sa znovu plnohodnotne využiť. Akonáhle budú topánky určené na vyhodenie a vrátia sa do Adidasu, tam ich umyjú, rozomelú ​​a roztavia do materiálu, ktorý sa neskôr využije na výrobu nových topánok. To všetko s absolútne nulovým odpadom.

Projekt je zameraný na riešenie problému plastového odpadu. Umožňuje využívať materiál znovu a znovu. Už v roku 2015 predstavila spoločnosť Adidas prvý koncept obuvi, ktorá bola vyrobená z materiálov ako priadza či vlákna. V roku 2019 vyrobí spoločnosť 11 miliónov párov topánok obsahujúcich recyklovaný oceánsky plast, a to prostredníctvom zachytávania plastového odpadu na plážach, ostrovoch a iných miestach.

Spoločnosť sa zaviazala, že do roku 2024 bude používať iba recyklovaný polyester vo všetkých svojich produktoch. „Zbieranie plastového odpadu je len prvým krokom, preto sa pri ňom nemôžeme zastaviť,“ povedal Eric Liedtke, člen predstavenstva spoločnosti Adidas. „Čo sa stane s topánkami po tom, čo ich vynosíte? Vyhodíte ich. Náš sen ale je, aby ste mohli nosiť stále ‚tie isté‘ topánky.“

Futurecraft.Loop je prvá bežecká topánka, ktorá je vyrobená na následnú „prestavbu“. Realizátori tohto nápadu chcú ukázať, že dokážu vytvoriť vysoko kvalitné bežecké topánky, ktoré nemusíte odhodiť. Prvú generácia Futurecraft.Loop spustia v spolupráci s 200 vplyvnými ľuďmi z celého sveta. Adidas ich požiada, aby bežali, vracali topánky a zdieľali spätnú väzbu o svojich skúsenostiach s nimi. Tanyaradzwa Sahanga, ktorá je manažérka oddelenia inovácií spoločnosti Adidas, uviedla: „Boli časy, kedy sa nezdalo, že by sme ešte dokázali prekonať niektoré technické prekážky. Teraz sme však urobili prvý veľký skok, situácia sa zmenila.“

Zdroj

Zuzana Kostelníková
Ahojte, volám sa Zuzana, keďže ešte študujem na vysokej škole, presnejšie na fakulte verejnej správy, tak mám aj dostatok voľného času. Ten venujem najmä vám - čitateľom a to tým, že sa vám snažím prinášať tie najzaujímavejšie a najaktuálnejšie informácie z celého sveta, ale aj z domova. Okrem písania mi môj voľný čas zaberá motorka, mám rada šport, šoférovanie a ako každá žena milujem nakupovanie.
Odoberať
Upozorniť na
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre