Už od začiatku kampane s názvom #MeToo v roku 2017 sa mnoho spoločnosti pokúšalo riešiť sexuálne obťažovanie. Nedávno sa švajčiarska nápojová spoločnosť Schweppes spojila s brazílskou reklamnou agentúrou Ogilvy a rozhodli sa, že vytvoria novú kampaň s názvom Dress for Respect. Táto kampaň je zameraná na to, aby poukázali na sexuálne obťažovanie žien v Brazílii.

Foto od boredpanda

„Dress for Respect“ sú „inteligentné“ šaty, navrhnuté s výkonnými senzormi, ktoré sa spúšťajú pri dotyku ich nositeľa. Šaty boli vyrobené pre sledovanie kedy, kde a koľkokrát sa niekto dotkol ženy, ktorá ich má na sebe. Cieľom kampane bolo objasniť vážnu problematiku sexuálneho obťažovania.

Ukázalo sa, že až 86% brazílskych žien sú v kluboch obťažované. Podľa Agência Brasil je najčastejšou formou verejného obťažovania pískanie (77%), po ktorom nasledujú uprené pohľady (74%), sexuálne komentáre (57%) a nadávky (39%). Okrem toho takmer polovica žien v brazílskej populácii zaznamená nežiaduci fyzický kontakt aspoň raz za rok.

Avšak, muži s tým nesúhlasia a vyjadrili sa, že podľa nich sa ženy nechodia baviť do klubov len s cieľom zatancovať si. Iní zas tvrdia, že ženy sa len na všetko sťažujú a nič im nie je dosť dobré.

Experiment bol vykonaný tak, že 3 dobrovoľníčky si obliekli tieto „inteligentné šaty“ do nočného klubu v São Paulo. Zakaždým, keď sa niekto Juliany, Tatiany a Luisi dotkol, šaty poslali signál cez WiFi. A je naozaj pravdou, že sa ich muži opakovane dotýkali aj napriek tomu, že s tým nesúhlasili.

Foto od boredpanda

Podľa zozbieraných údajov sa dobrovoľníčok za menej ako štyri hodiny dotkli 157-krát. To sa rovná dotyku viac ako 40 krát za hodinu! Po skončení večera boli muži z klubu pozvaní, aby si pozreli zábery experimentu. Niektorí boli z toho šokovaní, iní to zas kritizovali.

Pre lepšiu predstavu a dôveryhodnosť štúdie si môžete pozrieť nasledujúce video:

Zdroj

Avatar
Ahojte, volám sa Zuzana, keďže ešte študujem na vysokej škole, presnejšie na fakulte verejnej správy, tak mám aj dostatok voľného času. Ten venujem najmä vám - čitateľom a to tým, že sa vám snažím prinášať tie najzaujímavejšie a najaktuálnejšie informácie z celého sveta, ale aj z domova. Okrem písania mi môj voľný čas zaberá motorka, mám rada šport, šoférovanie a ako každá žena milujem nakupovanie.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.