Život je plný prekvapení, no niektoré sú také veľké, že vám z nich padne sánka. To je aj prípad vecí, ktoré všetci bežne používame, no v skutočnosti nám veľmi škodia. Kto by si bol pomyslel, že takéto na prvý pohľad nenápadné veci môžu spôsobiť toľko škody?

1. Žabky

Zdroj: Brightside

Na to, aby ste ich pri chôdzi udržali na nohách, musíte neprirodzene ohýbať prsty. Preto je možné, že ak ich nosíte, pociťujete bolesť holennej kosti a svalov. Častá je aj bolesť v oblasti päty, chrbtice a kolien. Okrem toho môže toto neprirodzené ohýbanie palcov spôsobiť hallux valgus.

2. Používanie ústnej vody na čerstvo umyté zuby

Zdroj: Brightside

Ústna voda by sa mala používať buď po jedle, alebo pred umývaním zubov. Keď si ňou opláchnete umyté zuby, zníži sa vám koncentrácia fluoridu sodného v ústnej dutine, čo láka mikróby a môže viesť až k zubnému kazu.

3. Obtiahnuté rifle

Zdroj: Brightside

Tesné oblečenie obmedzuje tok krvi a vaše svaly bojujú o každý kúsok kyslíka. Okrem toho môže vyvolať časté močenie alebo oslabiť močový mechúr.

4. Používanie tlačiarne doma

Zdroj: Brightside

Tlačiarne uvoľňujú pri tlačení dokumentov malé čiastočky, ktoré môžu uškodiť vášmu kardiovaskulárnemu alebo respiračnému systému, ak sa nachádzate v ich blízkosti. Štúdia ukázala, že pri pokuse, kde vystavili potkany 21-dňovému pobytu pri tlačiarni, došlo k poškodeniu ich metabolizmu, imunite a iných biologických procesov.

5. Čítanie kníh v posteli

Zdroj: Brightside

Táto aktivita znie super oddychovo, no vie vám poriadne ublížiť. Na oči je pri čítaní v posteli vytváraný veľký tlak. Pozícia, v ktorej v posteli čítate, nie je vhodná. Ideálna vzdialenosť medzi očami a knihou je 38 centimetrov a uhol 60 stupňov.
Keď čítate na bruchu, vaše oči sa pohybujú smerom hore a pre telo je to neprirodzený uhol, ktorý vedie k diskomfortu, rozmazanému videniu a bolesti hlavy.

6. Podopieranie si hlavy

Zdroj: Brightside

Prvý dôvod je hygiena – na rukách máte množstvo baktérií, ktoré keď sa dostanú na pokožku tváre, spôsobia akné. Druhý dôvod je zlá poloha – keď si podopierate hlavu, je to pohodlné, čím tendujete sedieť v tejto polohe dlhšie. Vaša chrbtica sa prispôsobuje nezdravej polohe a vedie to k celkovému zhoršeniu posturiky.

Zdroj

Foto: Brightside

Ivana Božiková
Zdravím, volám sa Ivana a študujem filológiu v Banskej Bystrici. Rada čítam, píšem, zisťujem a vymýšľam, cestujem, spoznávam, smejem sa a nepohrdnem ani dobrým jedlom. Teší ma!

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.