KitKat vymení plastové obaly za papierové, z ktorých po konzumácii obsahu môžete prerobiť na origami

624

Japonsko už neraz ukázalo svoju vyspelosť v rôznych smeroch. Častokrát odtiaľ „vypustia“ revolučnú myšlienku, ktorá inde vo svete nemá období. Tentokrát to inak nebude. Zatiaľ čo spoločnosti na celom svete sa usilujú znížiť používanie plastov na jedno použitie, tak spoločnosť KitKat prišla s jedným veľmi originálnym nápadom. Obaly ich výrobkov navrhujú tak, aby sa dali po konzumácii sladkosti zmeniť na origami. Zatiaľ to ale funguje iba v Japonsku.

Už v januári sa zaviazal gigant Nestlé, ktorý vlastní aj KitKat, že do roku 2025 bude vyrábať výhradne obaly, ktoré budú na 100% recyklovateľné. V rámci tohto cieľa japonská pobočka Nestlé uviedla na trh nové obaly populárnych čokoládových tyčiniek KitKat, ktoré nebalia do plastu, ale do papiera a aj potom, ako tyčinku zjete, tak sa dá využiť na ďalší účel. Nestlé Japan dokonca upravilo obaly tak, aby poučili používateľov o tom, ako si vytvoriť svoje vlastné origami, ktoré je tradičným japonským poslom myšlienok a prianí. Dúfajú, že papier bude po konzumácii sladkosti v obehu oveľa dlhšie a tak nebude musieť byť ihneď po konzumácii vyhodený.

Očakáva sa, že prechod na ekologické balenie známych čokolád od KitKat bude fungovať zatiaľ iba v Japonsku. Táto krajina je zároveň najväčším trhom pre tieto sladkosti, z ktorých sa každý deň predajú približne 4 milióny kusov. Týmto spôsobom chcú dosiahnuť najmä to, aby každý rok znížili množstvo odpadu o približne 380 ton tohto jednorázového plastu. O rok v decembri značka začne využívať papierové obaly pri svojich bežných baleniach a v roku 2021 vydá jednovrstvové papierové obaly pre každý jeden druh výrobku.

Medzitým, všade po svete a potešujúce je, že aj na Slovensku, vznikajú obchody bez obalov. To znamená, že si svoj nákup odnesiete v ekologických nádobách, resp. aspoň nakúpite priamo z rôznych druhov sklenených nádob. Žiaden plastový odpad v podobe igelitových sáčkov a obalov tam ale nedostanete. Tieto iniciatívy sú skutočne chvályhodné a ľudia si na nich začínajú postupne zvykať. Keďže čoraz viac značiek znižuje ich závislosť od plastov na jedno použitie, môžeme len dúfať, že ešte nie je neskoro na záchranu našej planéty pred možnou ekologickou katastrofou a tento hrozivý stav ešte predsa len možno nejakým spôsobom napraviť. Aj keď zvrátiť ho úplne sa už zrejme nepodarí.

 

Zdroj

Zuzana Kostelníková
Ahojte, volám sa Zuzana, keďže ešte študujem na vysokej škole, presnejšie na fakulte verejnej správy, tak mám aj dostatok voľného času. Ten venujem najmä vám - čitateľom a to tým, že sa vám snažím prinášať tie najzaujímavejšie a najaktuálnejšie informácie z celého sveta, ale aj z domova. Okrem písania mi môj voľný čas zaberá motorka, mám rada šport, šoférovanie a ako každá žena milujem nakupovanie.
Odoberať
Upozorniť na
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre