Nikto nie je dokonalý. Ani tá najlepší marketingoví experti, ktorí vedú multimiliónové spoločnosti. Problém je len v tom, že za chyby sa rovnako platí v miliónoch. Takto sa popálili aj americké aerolinky alebo Coca Cola.

Hoover a letenky zadarmo

Spoločnosť Hoover v roku 1992 prišla s nápadom, že každému zákazníkovi, ktorý nakúpi nad 100 libier dá  zadarmo letenku. Zo začiatku išlo iba o letenky do Európy, neskôr sa takto ľudia dostali aj do USA. Obchody okamžite zaplavili zákazníci, ktorí nakupovali ako o dušu.

, Najhoršie reklamné kampane, ktoré pripravili Coca Colu či American Airlines o milióny
pixabay.com, public domain

Bohužiaľ produkty Hooveru ich absolútne nezaujímali, išli si len vyhrať letenku. Spoločnosť vďaka tomuto marketingovému nápadu prišla o 50 miliónov libier. Výkonní riaditelia a marketingoví experti prišli po tomto fiasku pochopiteľne o prácu.

Krabie klepietka pripravili Red Lobster o 3,3 milióna

, Najhoršie reklamné kampane, ktoré pripravili Coca Colu či American Airlines o milióny
pixabay.com, public domain

V roku 2003 prišla sieť reštaurácii s plodmi mora Red Lobster so špeciálnou akciou pre svojich zákazníkov. Za 20 dolárov mohli jesť toľko, koľko chceli. Pre milovníkov morských dobrôt to bola rozprávka. Vedenie Red Lobster verilo, že nikto nezje viac ako tri taniere krabých klepietok. Mýlili sa. Podcenili apetít Američanov a každý týždeň trvania špeciálnej akcie prišli o 500 000 dolárov. Na konci celej kampane boli Red Lobster ľahší o 3,3 milióna dolárov.

Letenky na celý život v prvej triede

, Najhoršie reklamné kampane, ktoré pripravili Coca Colu či American Airlines o milióny
pixabay.com, public domain

Aj majster tesár sa niekedy utne. A stalo sa aj American Airlines. V roku 1981 prišli s programom pre svojich lojálnych a bohatých klientov. Za 250 000 dolárov, čo bolo v tom čase skutočne veľa peňazí, si mohli kúpiť takzvaný AAirpass. Každý, kto ho vlastnil mohol doživotne lietať v prvej triede. Počet letov bol neobmedzený.

Aerolinky si mysleli, že pripravili skvelú ponuku pre svojich najlepších klientov. Aký bol ich šok, keď zistili, že len jeden klient prelietal po čase viac ako 10 000 letov za 21 miliónov dolárov.

Nová Coca Cola mala poraziť Pepsi

Deň 23. apríl 1985 bol čiernym dňom pre Coca Colu. Po sto rokoch sa rozhodli upraviť pôvodný recept a prišli s kolou, ktorá niesla názov New Coke. Chceli týmto spôsobom defintívne poraziť svojho odvekého rivala Pepsi, ktorý im v tom čase už šliapal na päty.

, Najhoršie reklamné kampane, ktoré pripravili Coca Colu či American Airlines o milióny
pixabay.com, public domain

Podla prieskumov mal byť nový nápoj hitom. Bohužiaľ opak bol pravdou. Zákazníkom nová kola nechutila a už po dva a pol mesiaci musela Coca Cola usporiadať veľkú tlačovú konferenciu, na ktorej oficiálne vyhlásila, že stiahla novú receptúru z trhu a opäť sa vracia k tej pôvodnej. Koľko ich tento nevydarený špás stál by sme ani nechceli vedieť.

zdroj

 

 

Odoberať
Upozorniť na
guest
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre