Každý už počul o tom, aké je dôležité sa stravovať zdravo. Pre niekoho je to nevyhnutnosť, pre iných voľba životného štýlu. Množstvo ľudí si kupuje potraviny, ktoré sú považované za zdravé. Častokrát však nie je jasné, či sú tieto potraviny naozaj zdraviu prospešné alebo ide len o dobrý marketingový ťah.

1. Džúsy

Zdroj: Brightside

Mnoho filmov zobrazuje scény, kde postavy pijú pohár džúsu a má to pozitívny dopad na ich zdravie a energiu. Aj keď sú benefity džúsov väčšie než pri sýtených nápojoch, je potrebné myslieť na množstvo cukru, ktoré obsahujú.

2. Proteínové tyčinky

Zdroj: Brightside

Ich zloženie závisí od firmy. Je to preto, že každá používa iné suroviny na ich výrobu a aby zredukovali cenu a zlepšili chuť, často pridávajú obrovské množstvo cukru.

3. Raňajkové cereálie

Zdroj: Brightside

Napriek výhodám ako rýchlosť, jednoduchosť a dobrá chuť, majú aj množstvo nevýhod. Jednou z nich je opäť cukor. Tieto potraviny sa vyznačujú vysokým glykemickým indexom, preto sú pre mnohých také neodolateľné.

4. Sushi

Zdroj: Brightside

Jedno rolka sushi, nakrájaná na 6 – 9 častí, môže obsahovať až 500 kalórií, čo z nej nerobí nič lepšie než napríklad fastfood. A keď si predstavíte, koľko tuku a cukru do seba jej konzumáciou dostanete, naozaj to nemá ďaleko od dvojitého hamburgeru.

5. Diétna sóda

Zdroj: Brightside

Niektoré štúdie ukázali, že častá konzumácia diétnej sódy a umelých sladidiel zvyšuje riziko obezity. Vedci takisto tvrdia, že takýto nápoj zvyšuje chuť na jedlo, pretože stimuluje hormóny hladu.

6. Jogurty

Zdroj: Brightside

Mnoho jogurtov, ktoré vidíme v regáloch supermarketov, nie sú pre naše zdravie také dobré, ako si mnohí myslia. Obsahujú množstvo farbív, konzervantov a cukru.

7. Proteínové nápoje

Zdroj: Brightside

Samé o sebe sú neškodné, treba však mať na zreteli niekoľko vecí. Nie je reálne možné skontrolovať, či proteínový prášok skutočne obsahuje zložky, o ktorých sa píše na obale. Ľudia s intoleranciou na laktózu môžu mať problémy s tráviacim traktom. Množstvo práškov obsahuje cukor a iné sladidlá, ktoré v skutočnosti prispievajú k naberaniu na váhe a zvyšujú hladinu cukru v krvi.

8. Rastlinné mlieko

Zdroj: Brightside

Kravské mlieko je bohaté na bielkoviny, vápnik a vitamíny A, B a D. Aj keď rastlinné mlieko obsahuje ich náhrady, nie je možné celkom nahradiť kravské. Nie je ani zdravšie ako bežné mlieko. Výrobcovia doňho pre chuť pridávajú trstinový cukor, sirupy a iné sladidlá.

Zdroj

Foto: Brightside

Ivana Božiková
Zdravím, volám sa Ivana a študujem filológiu v Banskej Bystrici. Rada čítam, píšem, zisťujem a vymýšľam, cestujem, spoznávam, smejem sa a nepohrdnem ani dobrým jedlom. Teší ma!

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.