Po cestách Spojeného kráľovstva zrejme budú už budúci rok premávať autá aj bez ľudskej pomoci

265

Máme v autách hands-free zariadenie pre telefonovanie, inteligentné reproduktory, vypínače svetiel či kreditné karty, ale bezkontaktný svet čoskoro posunie svoju úroveň ešte oveľa vyššie.

Vláda Spojeného kráľovstva oznámila, že automobily by mohli už na jar 2021 jazdiť takmer samé a bez pomoci človeka. A údajne budú môcť vyvinúť rýchlosť až do 70 km/h, čo znamená, že vodiči si do auta sadnú a užijú si jazdu na dlhých úsekoch diaľnice bez svojho vplyvu na auto. Ľudia však budú musieť byť pripravení prevziať kontrolu nad vozidlom, takže neočakávajte, že budete za volantom takéhoto auta spať. Technológia hands-free dokáže riadiť pohyby automobilu a udržiavať ho v pohybe vo svojom jazdnom pruhu na dlhšiu dobu.

Foto od Wikimedia Ilustračné

Technológia „Automatizovaných systémov udržiavania jazdného pruhu“ (ALKS) bola schválená Európskou hospodárskou komisiou OSN (UNECE) a v týchto dňoch vydalo Ministerstvo dopravy výzvu na predloženie dôkazov fungovania tejto technológie. Aj keď by sa mohlo zdať nebezpečné nechať auto riadiť sa vo vysokej rýchlosti samo, tak výrobcovia i obchodníci v skutočnosti tvrdia, že by sa takto mohla znížiť nehodovosť. Argumentujú to tým, že to zabezpečí technológia na zabránenie zrážkam a udržiavanie jazdných pruhov.

Mike Hawes, generálny riaditeľ organizácie, označil túto technológiu za absolútne prevratnú a uviedol, že v nasledujúcich 10 rokoch môže zabrániť až 47 000 vážnym nehodám. K danej téme dodal: Táto pokročilá technológia je pripravená na uvedenie na trh v nových modeloch už od roku 2021, takže môžeme byť medzi prvými, ktorí pochopia výhody tejto revolúcie v oblasti bezpečnosti cestnej premávky.“ Aj keď zavedenie ALKS by si vyžadovalo zmeny súčasného právneho rámca, tak vláda Spojeného kráľovstva sa snaží diskutovať s odborníkmi v automobilovom priemysle.

Chcú diskutovať aj o tom, či by vozidlá s podporou ALKS mali byť klasifikované ako automatizované, čo znamená, že zodpovednosť za bezpečnosť by mohol niesť skôr poskytovateľ technológií než vodič. Ministerka dopravy Rachel Maclean v komentári k tejto technológii uviedla: Automatizovaná technológia by mohla viesť motoristov k bezpečnejšej, plynulejšej a jednoduchšej jazde a Spojené kráľovstvo by malo byť prvou krajinou, ktorá bude vidieť tieto výhody, čo tiež prijme výrobcov k vývoju a testovaniu nových technológií.“

Edmund King, prezident motoristickej organizácie AA uviedol, že vláda má právo konzultovať o najnovšom systéme, ktorý má potenciál v budúcnosti ešte zvýšiť bezpečnosť našich ciest. Jim Holder, redakčný riaditeľ spoločnosti What Car?, už však nebol z tohto kroku taký nadšený. Povedal, že nebol presvedčený skúškami tejto novej technológie udržiavania jazdných pruhov, ktoré sa doteraz uskutočnili a vysvetlil to takto: „Nie sú momentálne v takom bode, aby ste im mohli plne dôverovať. Fungujú asi tak 90% času, ale to nestačí.“

 

 

 

Zdroj

Zuzana Kostelníková
Ahojte, volám sa Zuzana, keďže ešte študujem na vysokej škole, presnejšie na fakulte verejnej správy, tak mám aj dostatok voľného času. Ten venujem najmä vám - čitateľom a to tým, že sa vám snažím prinášať tie najzaujímavejšie a najaktuálnejšie informácie z celého sveta, ale aj z domova. Okrem písania mi môj voľný čas zaberá motorka, mám rada šport, šoférovanie a ako každá žena milujem nakupovanie.
Odoberať
Upozorniť na
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre