Kedysi som niekde čítala, že je to preto, aby sme nezabudli, akú farbu má obloha (samozrejme, nebolo to myslené vážne – niekto len žartoval) Ale keď sa nad tým zamyslíme, prídeme na to, že väčšina sociálnych sietí, na ktorých trávime veľa času je modrá. Facebook, Twitter, Tumblr,… A po čase je ľahké zmeniť sa na Gluma z Pána Prsteňov…“A zabudli sme, akú farbu má obloha…*glum*”

Pravda je ale niekde inde. A nie je taká vtipná.

, Prekvapujúci dôvod, pre ktorý je Facebook modrý
zdroj: cnet.com

Mark Zuckerberg, tvorca Facebooku, je farboslepý na červenú a zelenú farbu – čo znamená, že modrá je pre neho najvýraznejšia farba. “Modrá je pre mňa najjasnejšia farba,” povedal. “Vidím každú modrú.” Preto Facebook je a vždy bol modrý – a jeho modrá je navyše taká sýta.

Zuckerberg si neuvedomil hneď, že je farboslepý – údajne na to prišiel až pred niekoľkými rokmi, keď si urobil online test na farbosleposť – a uvidel svoj výsledok.

A potom ešte, samozrejme, hrá celkom podstatnú úlohu význam jednotlivých farieb – a práve modrá sa vyznačuje pokojom, vyvoláva pocit profesionality a k tomu je vraj “biznisová”.

zdroj

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.