V podvečerných pondelkových hodinách stredoeurópskeho času došlo k obrovskému kolapsu Facebooku, vrátane Instagramu a Whatsappu. Používatelia na celom svete nemali takmer 6 hodín prístup k svojim účtom. Služby sa začali vracať do normálu až krátko pred polnocou. Spoločnosť sa za výpadok všetkým ospravedlnila na Twitteri. 

„Sme si vedomí toho, že niektorí ľudia majú problém s prístupom k našim aplikáciám a produktom. Pracujeme na tom, aby sa veci vrátili do normálu čo najskôr. Ospravedlňujeme sa za prípadné nepríjemnosti,“ vyjadril sa k aktuálnej situácii na Twitteri Andy Stone, hovorca Facebooku. 

Spoločnosť neskôr v blogovom príspevku uviedla, že príčinou takmer šesťhodinového výpadku sú chybné zmeny konfigurácie na smerovačoch. Problémy sa kvôli kaskádovitému efektu preniesli až na dátové centrá. Sociálna sieť Facebook tiež ubezpečila svojich používateľov, že nešlo o hackerský útok a nedošlo k ohrozeniu ich údajov

Samotný Twitter sa trochu pobavil na úkor svojich súperov a privítal všetkých slovami: „Ahojte, doslova všetci!“ Twitter zaznamenal počas výpadku Facebooku vysokú návštevnosť a keďže fungoval, stal sa na niekoľko hodín vedúcou sociálnou sieťou. 

Denník New York Times informoval, že tento výpadok zasiahol podniky, ktoré sa pri svojom biznise spoliehajú na služby Facebooku. Obchody, reštaurácie a doručovacie služby prišli podľa denníka o nemalé peniaze. Pekne draho vyšiel výpadok aj samotného zakladateľa Facebooku, Marka Zuckerberga. V priebehu niekoľkých hodín prišiel o 6 miliárd dolárov, čo je viac ako 5 miliárd eur. 

ZDROJ1, ZDROJ2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lucia Gajdošová
Volám sa Lucia a som študentkou marketingu na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Popri štúdiu sa rada venujem foteniu, vytváraniu obsahu na sociálnych sieťach a spievaniu. Baví ma spoznávať nové miesta, športovať, nakupovať a neohrdnem ani seriálu na Netflixe, či dobrej knihe.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.