Spoločnosť chcela bojovať proti rasizmu farebnou čokoládou, okamžite sa však vzniesla obrovská vlna kritiky

1458

Existuje mnoho spôsobov, ako oslavovať rozmanitosť a bojovať proti rasizmu. Zdá sa, že využiť na to štvorfarebnú čokoládu naozaj nie je jeden z nich. Svoje už o tom vie spoločnosť Cadbury, ktorá dostala riadnu lekciu. Jej zámer totiž veľmi rýchlo uzemnili ľudia na sociálnych sieťach. No nie hocijakí, pridali sa aj hviezdy obrazoviek.

Bez názvu 31

Spoločnosť sa snažila takýmto spôsobom osláviť Indický deň nezávislosti. Pridali fotografiu viacfarebnej čokolády, ktorú označili „Unity Bar“, to však nedopadlo vôbec dobre. „V tento deň nezávislosti oslavujme krajinu, ktorá je jednotná vo svojej rozmanitosti. Predstavujeme Cadbury Unity Bar, prvú indickú čokoládu s tmavou, zmiešanou, mliečnou a bielou čokoládou, všetko v jednom obale,“ napísala spoločnosť o svojom novom produkte. Bez odozvy to však dlho nezostalo a ozvali sa prví diskutujúci (najmä kritici). „Gratulujem Cadbury k vyriešeniu rasizmu,“ napísala známa kritička a spisovateľka Tejal Rao. Komik Ziwe Fumudoh ironicky prirovnal nadpis k prejavu Martina Luthera Kinga „Mám sen“, napísal: „Mám sen, že moje deti nebudú posudzované podľa farby čokolády, ale podľa obsahu krémovej náplne.‘ – Martin Luther King Jr.“

„Zaplaťte im vysokú cenu za farebnú čokoládu a buďte so sebou spokojní. Cadbury zarába peniaze, vy sa cítite cnostne. Dobrá stratégia,“ napísala Chandra R. Srikanth, reportérka indickej spravodajskej siete ET Now ešte predtým, ako sa spustila búrka kontroverzie.
Kampaň, ktorú vytvorila marketingová agentúra Ogilvy, sa začala približne pred dvoma týždňami, ale až tento týždeň upútala pozornosť. Predstavitelia spoločnosti Cadbury predtým tweetovali, že Unity bar bol ich veľkým finančným úspechom a odkázali zákazníkom: „Zásoby sa minuli rýchlo.“

Nie je to jediná mediálna kampaň, ktorá by mohla byť kritizovaná za zvládnutie rasových problémov. K takým by sa kľudne mohol pridať aj incident z predchádzajúcim nesprávnym marketingovým krokom od spoločnosti Pepsi. V roku 2017 totiž táto spoločnosť na výrobu nápojov stiahla kontroverznú reklamu predstavujúcu mediálnu osobnosť Kendalla Jennera, ktorý použil na predaj nealkoholických nápojov kontroverzné snímky.

 

Zdroj

Zuzana Kostelníková
Ahojte, volám sa Zuzana, keďže ešte študujem na vysokej škole, presnejšie na fakulte verejnej správy, tak mám aj dostatok voľného času. Ten venujem najmä vám - čitateľom a to tým, že sa vám snažím prinášať tie najzaujímavejšie a najaktuálnejšie informácie z celého sveta, ale aj z domova. Okrem písania mi môj voľný čas zaberá motorka, mám rada šport, šoférovanie a ako každá žena milujem nakupovanie.
Odoberať
Upozorniť na
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre