Mali by ste vedieť, že zapínanie bezpečnostného pásu je tou najdôležitejšou vecou, ​​ktorú môžete v lietadle urobiť

2374

Nie je žiadnym tajomstvom, že bezpečnostné pásy zachraňujú životy, aj keď pre niektorých ľudí sú možno otravné, a to najmä čo sa áut týka. Avšak, v lietadlách sú pre bezpečnosť taktiež nevyhnutné, no otázkou zostáva, prečo ich ľudia v tomto dopravnom prostriedku vnímajú inak.

Existuje totiž veľa cestujúcich, ktorí sa odpútajú v tom momente, akonáhle je to možné. Samozrejme, ak potrebujete ísť na toaletu, je odpútanie sa prirodzené, ale mnohí sa nakoniec vracajú na sedadlá bez opätovného pripútania. No to by mohol byť veľký problém, ak by vznikli nečakané problémy. Mali by ste vedieť, že zapínanie bezpečnostného pásu je tou najdôležitejšou vecou, ​​ktorú môžete v lietadle urobiť.

Foto od wikimedia

Dizajn bezpečnostného pásu lietadla

Pravdepodobne ste si už všimli, že váš bezpečnostný pás v lietadle nie je taký komplexný ako ten v aute. Piloti a posádka majú okrem brušného pásu aj ramenné popruhy. Podľa Atlasa Obscury sa stali takéto pásy v lietadle bežne využívané v 30. a 40. rokoch 20. storočia. Za ich dizajnom je nielen to, že sú nákladovo efektívne (materiály sú veľmi ľahké a lacné), ale sú vyrobené aj preto, aby vám pomohli pri menších poruchách a udalostiach na palube. Pri páde lietadla vás pas síce nezachráni, no sú užitočné počas turbulencií, malých zrážkach alebo počas kolísania lietadla. Len v USA sa každý rok zraní okolo 60 cestujúcich, a to v dôsledku toho, že nemali zapnuté bezpečnostné pásy.

Mýty o bezpečnostných pásoch

Asi najčastejším dôvodom, prečo ľudia nepoužívajú bezpečnostné pásy v lietadlách je ten, že v prípade nehody sú podľa nich „neúčinné“. Aj keď to môže byť v extrémnych prípadoch pravda, tak malé nehody, ako sme uviedli aj vyššie, môžu viesť k zraneniam. Ďalším mýtom je to, že sa pásy používajú iba na identifikáciu cestujúcich po smrteľnej nehode. „To je tá najhlúpejšia vec, akú som kedy počul,“ povedal odborník na danú problematiku. Poole tiež poznamenal, že niektoré letecké spoločnosti, ako napríklad Southwest Airlines, neprideľujú ľuďom sedadlá vopred, čím je táto myšlienka nereálna. Iní si myslia, že bezpečnostný pás im znemožní včasnú evakuáciu. V skutočnosti priemyselní experti túto myšlienku absolútne vyvrátili.

Nebezpečné turbulencie

Turbulencia je hlavným dôvodom, prečo by sa cestujúci mali počas letu pripútať. Pri letoch je to veľmi častý jav. A aj preto by ste mali myslieť na vlastnú bezpečnosť. Často sa stane, že lietadlo rýchlo klesne, vás to zdvihne hore a udriete si hlavu. Čo vám môže spôsobiť menšie i väčšie zdravotné problémy. Ak však dôjde k silnejších turbulenciám, tak v takom prípade môže dôjsť k akýmkoľvek zraneniam.

Ako piloti vedia, kedy zapnúť varovný gombík, aby ste si zapli bezpečnostný pás

Samozrejme existujú spôsoby, ako predpovedať, kedy lietadlo postihnú turbulencie alebo iné ťažkosti, ale nie vždy. Piloti používajú aj meteorologické mapy na zabránenie toho, aby leteli cez búrku alebo nebezpečný vietor. Vždy sa však vopred všetko nedá vedieť, čo sa stane.

Vždy, keď je zapnutá značka bezpečnostného pásu, mali by ste zostať sedieť na svojom mieste pripútaný a nechať v takom okamihu aj letušky, aby sa usadili na svoje bezpečné miesto. Vždy je však lepšie byť v bezpečí a pripravený, preto si pred tým, ako sa odpútate radšej dvakrát rozmyslite, či je to dobrý nápad.

 

Zdroj

Zuzana Kostelníková
Ahojte, volám sa Zuzana, keďže ešte študujem na vysokej škole, presnejšie na fakulte verejnej správy, tak mám aj dostatok voľného času. Ten venujem najmä vám - čitateľom a to tým, že sa vám snažím prinášať tie najzaujímavejšie a najaktuálnejšie informácie z celého sveta, ale aj z domova. Okrem písania mi môj voľný čas zaberá motorka, mám rada šport, šoférovanie a ako každá žena milujem nakupovanie.
Odoberať
Upozorniť na
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre