Nepriateľom kvalitného spánku je stres. Pracujete dlho do noci, premýšľate nad prácou aj keď sa v noci ukladáte k spánku, a o práci sa vám taktiež aj sníva? Keďže spánok je základom dobrého dňa, je jeho dostatok a kvalita dôležitá. Zatočte so stresom, pretvorte svoju spálňu v oázu pokoja, bezpečia a pohodlia, a užívajte si zaslúžený nočný odpočinok.

 

Kvalitný matrac prináša kvalitný spánok

Žiadna iná investícia sa vám toľko nevráti ako investícia do kvalitného matraca. Spánok na nekvalitnom matraci je nielen nepohodlný, ale navyše vám môže spôsobiť aj zdravotné problémy. Zaobstarajte si taký matrac, na ktorom budete spať ako bábätko, a ktorý vás nebude nikde tlačiť. Pred nákupom sa oplatí navštíviť predajne s kvalitnými matracmi a vyskúšať matrace Curem, ktoré sú vyrobené technológiou nástreku peny. Vďaka tejto technológii a špeciálnej lenivej pene CurefoamTM sa matrac vášmu telu prispôsobí tak dokonale, že navodí pocit stavu beztiaže.

 

Zdroj obrázka: Billion Photos / Shutterstock.com

 

Veľkosť postele ovplyvňuje kvalitu spánku

Na kvalitný spánok má vplyv taktiež veľkosť vašej postele. Pokiaľ máte malú posteľ, z ktorej vám v noci vykúkajú nohy, je pochopiteľné, že sa ráno zobudíte nevyspatí. Avšak aj veľká posteľ môže byť niekedy nevhodná. Pokiaľ spíte na príliš veľkej posteli, v ktorej sa cítite stratení, môže sa to prejaviť na vašom spánku, a tento pocit neistoty vám môže brániť v uvoľnení.

  • Zamyslite sa teda nad tým, ako sa vo svojej posteli cítite.
  • Ak je priveľmi malá, zaobstarajte si väčšiu.
  • Naopak, pokiaľ je príliš veľká, kúpte si dekoračné vankúše a deky, ktorými posteľ opticky zmenšíte.

 

Prečo nemôžete v noci zaspať?

Najčastejšou príčinou nespavosti je stres. Je totiž dobre známe, že spánok a stres nejdú dohromady. Pokiaľ dlho do noci ležíte v posteli a kvôli stresu nemôžete zaspať, snažte sa zlepšiť prostredie svojej spálne. Predtým, než zaľahnete do postele, celú miestnosť dôkladne vyvetrajte. Potom izbu zatemnite. Pokiaľ bývate v rušnej oblasti, využite taktiež aj štuple do uší.

 

Zdroj obrázka: Rawpixel.com / Shutterstock.com

Nepracujte dlho do noci

Ak spĺňa vaša spálňa vyššie zmienené trio, je v nej tma, dobre vyvetrané a pokoj, možno bude na vine vašej nespavosti iný faktor, napríklad práca v noci. Tá má totiž na ľudský organizmus zlý vplyv a dokáže obrátiť biorytmus človeka naruby. V noci sa nám totiž prirodzene tvorí v tele hormón melatonín, niekedy taktiež nazývaný hormón spánku.

 

Vďaka nemu začíname byť ospalí s príchodom tmy a nemáme problém zaspať. Pokiaľ je to teda aspoň trocha možné, snažte sa v noci nepracovať, a namiesto toho ľahnite do postele v okamžik, keď na sebe začnete pociťovať únavu.

 

Upracte si a nechajte energiu voľne prúdiť

Ďalším dôvodom, prečo vám môže zaspávanie robiť ťažkosti, môže byť to, že vaša spálňa pripomína tajnú skrýš. Využívate spálňu ako miestnosť, do ktorej odložíte všetko, čo nemáte kam dať? Tak toto nie. Spálňa je miesto, kam si idete odpočinúť a nabrať energiu. Nie je to miesto, na ktorom máte zakopávať o množstvo krabíc s nepotrebnými vecami.

 

Nadbytok vecí a neporiadok v spálni vás môže okrádať o spánok. Vrhnite sa teda do upratovania a všetky nepotrebné veci nemilosrdne vyhoďte alebo venujte charite. Priestor spálne by mal byť uprataný bez zbytočností. A ani miesto pod posteľou nevyužívajte ako odkladací priestor. Tým by ste totiž bránili cirkulácii energie, ktorá potrebuje v miestnosti voľne prúdiť, aspoň tak to tvrdí feng šuej.

 

Niekoľko tipov pre lepšie zaspávanie

Spĺňate všetky body, máte upratanú spálňu, pravidelne v nej otvárate okná, nepracujete dlho do noci, ale aj tak nemôžete v noci zaspať? Namiesto toho, aby ste si lámali hlavu nad tým, ako zaspať, skúste meditačné a relaxačné cvičenia. Niektoré techniky môžete aplikovať aj pri náročných každodenných situáciách, a s ich pomocou znížiť stres a napätie.

 

Spánok je základnou ľudskou potrebou. Urobte teda všetko preto, aby ste si každú noc dopriali kvalitný a ničím nerušený spánok.

Avatar
Zaujímavý Svet - každý deň pre vás hľadáme zaujímavý obsah z rôznych oblastí od vedy 21. storočia po históriu. Zaujímame sa aj o zdravie a domácnosť. Pri našich článkoch používame overené zdroje a pri zdravotníckych témach dávame dôraz na vedecké štúdie.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.