V dnešnom dieli zaujímavostí sa dozviete, čo môže znížiť riziko vzniku žlčníkových kameňov a tiež aj to, v ktorom roku bol do vesmíru vyslaný prvý kávovar.

 

,,Európske smernice neodporúčajú viac ako 400 mg kofeínu denne. Priemerná šálka kávy obsahuje od 70 do 140 mg kofeínu. Znamená to, že bezpečným množstvom sú 3 až 5 šálok. Odborníci z tímu Kodanskej univerzitnej nemocnice v Dánsku napriek tomu tým, ktorí trpia žlčníkovými kameňmi, odporúčajú vypiť denne 6 a viac šálok. Až toto množstvo totiž podľa nich výrazne znižuje riziko vzniku kameňov. Ak si neviete predstaviť, že by ste mali do seba denne dostať toľko kávy, skúste to aspoň s jednou až tromi šálkami. Vypitím jednej denne sa podľa expertov riziko vzniku či postupu ochorenia žlčníka znížilo o tri percentá, ďalšími šálkami percentá o niečo pribúdajú. Výnimkou sú tehotné ženy, ktoré by si mali dopriať maximálne dve šálky denne. Ak jej vypijú viac, môže prísť k poškodeniu pečene dieťaťa.“

,,Spánok nie je len stav pasívneho oddychu, ale plní dôležité funkcie. Pamäť je založená na tvorbe nervových spojení, synapsií. Počas spánku dochádza k preriedeniu nepotrebných spojení, ako keď sa na jeseň prestrihávajú ovocné stromy. Nepotrebné vetvičky sa odstrihnú, aby tie zdravšie mohli spevnieť a boli plodnejšie.Rovnako sa cez noc preriedia nové synapsie. Silnejšie a potrebnejšie pamäťové vnemy vytvárajú silnejšie synapsie. Tie ostávajú pri prerieďovaní nedotknuté a stávajú sa trvalými. Vďaka procesu prerieďovania synapsií sa mozog cez noc zmenší až o 20 percent.“

 

Zdroje 1234567

Málo? Tak hor sa na predošlú časť!

Avatar
Volám sa Adam. som študent a zaujímam sa o dianie vo svete, vede, športe a ďalších odvetviach. Vo voľnom čase rád čítam knihy a cestujem.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.