Je tu ďalší diel zaujímavostí z celého sveta, v ktorom sa dozviete, čo je pri znižovaní stresu účinnejšie ako červené víno a tiež aj to, čo nezvyčajne sa nachádza vo väčšine rúžov.

 

,,Dnes si ani nedokážeme predstaviť to množstvo komplikácií a nadľudskej sily, ktoré predchádzali úspechu misie Apolla 11 pred 50 rokmi. Človek po prvýkrát pristál na Mesiaci nie len vďaka stovkám inžinierov z NASA, ale aj výpočtovej sile superpočítačov, ktoré dnes nie je možné porovnať ani len s výkonom smartfónov. Zásadný míľnik z roku 1969 tak môže poslúžiť aj ako ukážka toho, kam sa ľudstvo za 50 rokov posunulo.Výkon počítača z Apolla si je možné lepšie predstaviť pri porovnaní s výkonom smartfónov. Napríklad starší iPhone 6 so 64-bitovým procesorom Cortex A8 má až 1,6 miliardy tranzistorov a spracuje 3,36 miliardy inštrukcií za sekundu. Výkon počítača z roku 1959 tak prekoná 32,6-tisíckrát a operácie vykoná 120-miliónkrát rýchlejšie. Ak by sme realitu pritiahli za vlasy, nadnesene by sme mohli konštatovať, že päť rokov starý mobil by so svojim výkonom dokázal navigovať 120 miliónov vesmírnych modulov typu Apollo naraz!“

,,Na to, aby ste úplne pochopili, ako môžu určité potraviny zlepšovať vašu náladu, musíte zistiť, čo sa deje vo vašom mozgu. Ten totiž riadi každý jeden orgán, hormón a dokonca aj náladu. Mozog na komunikáciu s telom používa neurotransmitery, pomocou ktorých vysiela príkazy zabezpečujúce napríklad bitie srdca či dýchanie. Podobný proces nastáva aj pri určovaní dobrej nálady.Za vaše nálady sú zodpovedné dva typy neurotransmiterov: inhibičný a excitačný. Excitačné neurotransmitery, ako noradrenalín, aktívne stimulujú telo a myseľ. Ľahšie sa však z tela vyčerpávajú, čo môže v konečnom dôsledku viesť k pocitom nešťastia. Inhibičné neurotransmitery, ako je serotonín, pôsobia na myseľ upokojujúco a čiastočne eliminujú účinky excitačných neurotransmiterov. Ideálnu náladu teda dosiahnete, ak medzi týmito dvoma typmi neurotransmiterov existuje rovnováha. Neurotransmitery ovplyvňujúce náladu však mozog netvorí len tak. Ako všetky procesy v tele, aj na ich tvorbu potrebuje mozog palivo v podobe potravín. Medzi potraviny, ktoré pomáhajú pri produkcii hormónu “šťastia” serotonínu napríklad patrí avokádo,špenát, morčacie mäso a banány.“

 

Zdroje 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Málo? Tak hor sa na predošlú časť!

Avatar
Volám sa Adam. som študent a zaujímam sa o dianie vo svete, vede, športe a ďalších odvetviach. Vo voľnom čase rád čítam knihy a cestujem.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.